نجوم اسلامی

نگریستن در ملکوت سماوات و ارض

نجوم اسلامی

نگریستن در ملکوت سماوات و ارض

آخرین نظرات
پنجشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۹:۳۱ ق.ظ

استهلال شعبان 1436 - 2

میلاد لارستان: با حضور مدرسین مدارس علوم دینی اهل سنت جنوب استان فارس، سومین کارگاه آموزشی استهلال به میزبانی شهر لار برگزار شد به گزارش خبرنگار میلاد لارستان؛ بعداز ظهر سه شنبه (29 اردیبهشت 1394)،

با حضور 30 تن از مدرسین مدارس علوم دینی اهل سنت جنوب استان فارس شامل شهرستانهای مُهر، لامرد، خنج و لارستان از طرف دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان فارس در سالن غدیر شهر لار برگزار گردید.

منصور محتاجی، دبیر برگزاری این کارگاه در گفتگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: این کارگاه یک روزه در دو مرحله تئوری و میدانی به مدت یک روز و با حضور اساتید مجرب ستاد استهلال کشور با هدف آموزش مدرسین و طلاب مدارس علوم دینی اهل سنت در حال برگزاری است.

وی بیان کرد: یکی دیگر از اهداف برگزاری کارگاه آموزشی استهلال، ایجاد هماهنگی بین مناطق مختلف کشور جهت رؤیت ماه در ماههای مبارک شعبان و رمضان است.

در حاشیه این کارگاه، حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا قلم کاریان اصفهانی از اعضای هیئت علمی مرکز نجوم آیت الله سیستانی به خبرنگار تسنیم، گفت: وقت مهمترین رکن از ارکان تشکیل عالم خلقت است که حتی دانشمندان زمان را یکی از ابعاد عالم می دانند.

وی افزود: هیچ فروع دینی نیست که در اسلام به نحوی با زمان ارتباط نداشته باشد.

عضو هیئت علمی مرکز نجوم آیت الله سیستانی با ابراز تأسف از این موضوع که زمان در دنیای اسلام کنونی مورد توجه قرار نگرفته است، تصریح کرد: در آینده نزدیک، مرکزی در جهان اسلام بعنوان مرکز جهانی وقت با مشارکت فقهای مذاهب اسلامی و منجمین تشکیل می شود.

حجت الاسلام کاریان اصفهانی عنوان کرد: به همین منظور، در سال آینده اولین همایش بین المللی وقت در اسلام و تقویم به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در شهر مقدس قم برگزار می شود.

به گزارش میلاد لارستان؛ شرکت کنندگان در این دوره، پس از گذراندن آموزشهای تئوری جهت فراگیری عملی مطالب با حضور در تپه رصدخانه شهر لار، نکات لازم را دریافت کردند.

کارگاه آموزشی استهلال اهل سنت جنوب فارس در لارستان

کارگاه آموزشی استهلال اهل سنت جنوب فارس در لارستان

کارگاه آموزشی استهلال اهل سنت جنوب فارس در لارستان

کارگاه آموزشی استهلال اهل سنت جنوب فارس در لارستان

کارگاه آموزشی استهلال اهل سنت جنوب فارس در لارستان

۹۴/۰۲/۳۱
سیدرضا اصفهانی

نظرات (۱)

کل سالن 30 نفر هستند که نوشتید با حضور 30 استاد

پاسخ:
متن، باز انتشار خبر «میلاد لارستان» بوده است...




ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی