نجوم اسلامی

نگریستن در ملکوت سماوات و ارض

نجوم اسلامی

نگریستن در ملکوت سماوات و ارض

آخرین نظرات
دوشنبه, ۹ شهریور ۱۳۸۸، ۰۱:۳۶ ق.ظ

رویت هلال . . .

در طول سال هایی که موضوع رویت هلال در برنامه ام قرار گرفته است ، هیچ گاه هلال های ضعیف را نشده است در قم رویت نماییم.

این درحالیست که در مواقع مختلف شنیده میشود که مثلا فلان گروه در اصفهان و یا در فسا و یا در کاشان توانسته اند همان هلال را ببینند !

در طول سال گذشته با هماهنگی برخی همکاران ، در حاشیه برنامه های رصدی برخی از این گروه ها حاضر شدم اما با زهم از رویت هلال خبری نبود ...

جالب است که در یکی از این رصد ها خبر دادند که هلال ساعتی پیش رویت شده و من با فاصله یک ساعت به رصدگاه رفتم ... رصدگر حاضر اعلام کرد که هلال را میبینم و من پشت تلسکوپ رفتم چیزی ندیدم و اعلام عدم رویت کردم ... رصدگر دوباره آمد و او هم نتوانست ببیند ! و دیگر هم تا پایان فرصت رصد اعلام رویت نکرد...

در ابتدای رمضان امسال هم در یکی از ارتفاعات شرقی اصفهان مستقر بودیم و نتوانستیم هلال را علیرغم داشتن امکانات مناسب و حضور رصدگران خبره رویت کنیم در مسیر پایین آمدن شنیده شد که هلال در اصفهان رویت شده است ...

باید برای برخی از این اعلام ها فکری اساسی کرد...

 

۸۸/۰۶/۰۹
سیدرضا اصفهانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی