نجوم اسلامی

نگریستن در ملکوت سماوات و ارض

نجوم اسلامی

نگریستن در ملکوت سماوات و ارض

آخرین نظرات
شنبه, ۲۶ بهمن ۱۳۸۷، ۱۱:۱۱ ق.ظ

برخی آیات مربوط به رصد آسمان و ستارگان

َ وَ لَمْ یَنْظُرُوا فی‏ مَلَکُوتِ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ ما خَلَقَ اللَّهُ مِنْ شَیْ‏ءٍ... (185 اعراف )

 آیا در ملکوت آسمان‏ها و زمین و آنچه خدا آفریده ننگریستند؟!،..

قُلِ انْظُرُوا ما ذا فِی السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ.... (101 یونس )

بگو: بنگرید که در آسمان‏ها و زمین چه [آیت‏] هاست‏....

وَ لَقَدْ جَعَلْنا فِی السَّماءِ بُرُوجاً وَ زَیَّنَّاها لِلنَّاظِرینَ (16 حجر )

 و همانا ما در آسمان برج‏هایى قرار دادیم و آن را براى تماشاگران آراستیم.

قُلْ سیرُوا فِی الْأَرْضِ فَانْظُرُوا کَیْفَ بَدَأَ الْخَلْقَ ثُمَّ اللَّهُ یُنْشِئُ النَّشْأَةَ الْآخِرَةَ إِنَّ اللَّهَ عَلى‏ کُلِّ شَیْ‏ءٍ قَدیرٌ (20عنکبوت)

بگو: «در زمین بگردید و بنگرید خداوند چگونه آفرینش را آغاز کرده است؟ سپس خداوند (به همین گونه) جهان آخرت را ایجاد مى‏کند یقیناً خدا بر هر چیز توانا است! (20)

فَنَظَرَ نَظْرَةً فِی النُّجُومِ (88 صافات )

 پس نظرى به ستارگان افکند.

۸۷/۱۱/۲۶
سیدرضا اصفهانی

نظرات (۴)

سلام
از تذکر بجا و خوبتون ممنون . تو وبلاگ هم درستش کردم .
من شما را با نام "نجوم اسلامی" لینک کردم . اگه شما مایل بودید منو با نام "آسمان بروجن" لینک کنید .
راستی کسانی که از بروجن می خوان تو مسابقه شرکت کنند باید از کجا شرکت کنند ؟ آیا امکانش هست تو این مدت کم خانه نجوم بروجن را ه اتدازی بشه و بچه های بروجن همونجا (خانه نجوم بروجن) ثبت نام و در مسابقه شرکت کنند ؟
ممنون میشم کمکمون کنید
سلام آقا رضا
وبلاگ آسمان بروجن با موضوع "معرفی صورت فلکی تخت نشین ، ذات الکرسی، Cassiopeia" آپدیت شد .
منتظرم
همیشه آسمونتون صاف و وبلاگتون آپدیت باد
--------------------------
در ضمن با آقای احمدی صحبت کردم و قرار شد فرم اعلام آمادگی را پر کنم و به ایشون تحویل بدم .
بابت سفارشتون ممنون
سلام..حالتون خوبه؟
با توجه به تجربه و سابقه ی فراوانی در این علم زیبا دارید مزاحم شدم..
من از علاقه مندان به دنیای زیبای نجوم هستم و البته تجربیاتی در زمینه های تحقیقاتی و پژوهشی و همچنین تدریس در فرهنگسرا دارم...هم اکنون نیز با ایجاد انجمن الکترونیکی نجوم در حال حاضر کلاس های آموزش نجوم به صورت الکترونیکی و مجازی را با کمک دانشگاه صنعتی شریف برگزار کردیم و انشالله در اینده ای نزدیک دیگر فعالیت های مجازی را انجام خواهیم داد..
حال نیز تمرکز خود را بر روی نجوم اسلامی و علوم مربوط به ان پرداخته ام..
با این حال به اطلاعات شما در برخی مباحث و نظرات شما نیاز دارم و از شما خواهشمندم که با بنده ارتباط برقرار کنید..
ایمیل من :rmatinen@yahoo.com
انجمن نیز اماده ی همکاری با شما و انجمن های متعلقه نیز می باشد..
از توجهتون ممنونم..

موفق باشید!
دستتان درد نکند . اگر خواستید به وبلاگ من سر بزنید.www.koop.blogfa.com

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی