نجوم اسلامی

نگریستن در ملکوت سماوات و ارض

نجوم اسلامی

نگریستن در ملکوت سماوات و ارض

آخرین نظرات
جمعه, ۶ ارديبهشت ۱۳۸۷، ۰۸:۴۲ ق.ظ

یک روز کاری در تهران ....

روز چهارشنبه برای پیگیری کار مجوز مرکز مطالعات و پژوهش های فلکی ـ نجومی از وزارت علوم به تهران رفته بودم .

صبح آن روز نیز از قبل با دفتر آقای دکتر منصوری واقع در باغ لارک در شمال تهران هماهنگ کرده بودم تا دیداری هم با آقای دکتر داشته باشم و یکی دو پیشنهاد کاری را با ایشان درمیان بگذارم .

من قبلا هم با آقای دکتر دیدار داشتم اما این بار فرق میکرد . این یک دیدار کاری بود و اینکه برای یک دانشمند طرحی را در شآن شان ارائه دهی کار مهمی برایم بود .

مرکز قرار بود تا اولین کنفرانس آلودگی نوری و عوارض جانبی را برگزار نماید و ما میخواستیم رصد خانه ملی ایران از این کنفرانس حمایت کند .

همچنین پیشنهاد طرح جایزه بزرگ ملی ( یک میلیارد تومانی ) برای دانشمندان ایرانی را میخواستم برای آقای دکتر ارائه کرده و از ایشان برای اجرایی شدنش راهنمایی بگیرم و در صورت امکان از خود ایشان هم در اجرای طرح یاری بگیرم .

قرارم با آقای دکتر ساعت ۱۱:۳۰ بود اما ساعت ۱۰ به باغ لارک رسیده  بودم . دفتر آقای دکتر در ساختمان آیینه که به نظرم ساختمان کوچک یک طبقه با ۴ یا ۵ اتاق آمد .

من گفتم که با آقای دکتر ۱۱:۳۰ قرار دارم و منتظر خواهم شد . از پشت پنجره بزرگ اتاق کوچک آقای دکتر داخل اتاق معلوم بود .

آقای امین تفرشی و یک نفر دیگر هم در اتاق بودند . صدای آقای دکتر به راحتی شنیده میشد . فکر میکنم در رابطه با واژه سازی نجومی گفتگو میکردند .

در حین انتظار آقای دکتر میرترابی هم آمدند و با هم احوال پرسی کردیم ایشان از چگونگی برگزاری مسابقه سراسری نجوم سوال کردند و من گزارش مختصری دادم ...

بالاخره ۳۰ دقیقه زودتر از موعد مقرر آقای دکتر منصوری که نشست شان تمام شده بود از من خواستند به اتاقشان بروم .

ابتدا توضیحاتی در رابطه با مرکز قم دادم و نوع کارمان در قم و اینکه ما به دنبال ایجاد رشته ایی مابین نجوم و علوم اسلامی به نام نجوم اسلامی هستیم ایشان سوالاتی پرسیدند و من  برای بهره گیری بیشتر وقت پاسخ هایی اجمالی خدمتشان ارائه دادم  .

سپس به توضیح طرح کنفرانس آلودگی نوری و عوارض جانبی پرداختم . ایشان به کلمه بین المللی آن ایراد داشتند ؛ گفتم که از چند انجمن  و شرکت خارجی که در زمینه آلودگی نوری کار کرده اند میخواهیم دعوت کنیم . ایشان گفتند : اینکه چند نفر چشم آبی در برنامه حضور داشته باشند که برنامه بین المللی نمی شود !

قرار شد تا نکات مطرح شده مورد توجه قرار گیرد و پیشنهاد در هفته آینده کتبا برای آقای دکتر ارسال شود .

پیشنهاد جایزه بزرگ ایرانی را هم مطرح نمودم که فکر میکنم مورد توجه ایشان قرار گرفت و قرار شد تا در قم این پیشنهاد مورد بررسی قرار گیرد .

با نگاه های آقای دکتر به ساعت و جمع کردن میز کارشان متوجه شدم که باید به دیدار خاتمه دهم .

بعد از خارج شدن از باغ لارک به سمت وزارت علوم رفتم در وزارت علوم بعد از کلی معطلی جلسه توجیهی در رابطه با کار مرکز در دفتر مدیر کل گسترش مراکز پژوهشی برگزار شد و من شروع به توضیح کار مرکز پرداختم .

همکاری با کمیته مکان یابی رصد خانه ملی ایران ، همکاری با سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و برخی تولیدات پژوهشی مرکز از مواردی بود که مورد توجه قرار گرفتند و انبوه برنامه های دیگر را برای این مرحله غیر قابل توجه دانستند ! عجیب است که برخی شخصیت های حقیقی حقوقی با کارهایی به مراتب سطح پایین تر ، برای خودشان موقعیت های بالایی را قائل هستند !

جدای از ترافیک سنگین تهران که واقعا عجیب است که تهرانی ها چطور با آن کنار آمده اند ( من  که حدود ۱۸ سال در تهران زندگی کردم شرایط طوری نبود که از ترافیک در رنج باشم ) ملاقات با دکتر رضا منصوری فیزیک دان برجسته کشور و نیز برگزاری موفقیت آمیز یک جلسه تخصصی در وزارت علوم تمام خستگی های رفت و آمد به تهران را برطرف کرد .

امیدوارم به زودی نتایج پربرکت این روز  نمایان گردد . انشاالله

۸۷/۰۲/۰۶
سیدرضا اصفهانی

نظرات (۳)

وبلاگ نجوم http://nojum.blogfa.com

پرتال خبری نجوم برای منجمان ایران
اعجاز علمی قرآن در فیزیک نظری و کیهانشناسی

دقیقا در روز یکشنبه سوم اسفند 1376 – بیست و دوم فوریه 1998 میلادی در پی انتشار خبری با عنوان « ارائه نظریه جدیدی در مورد پیدایش کائنات » به نقل از خبر گزاری رویتر از لندن که در آن، دو دانشمند انگلیسی به نامهای استفان هاوکینگ و نیل توروک ادعا کرده بودند « کائنات پیش از انفجاری بزرگ در 12 میلیارد سال پیش به اندازه یک نخود بیش نبوده است» ، آقای دکتر مرتضی رضوی در نامه ای خطاب به رئیس دانشگاه کمبریج (که در روزنامه ایران و روزنامه جمهوری چاپ شد) تاکید کرد که این نظریه برای نخستین بار توسط وی ارائه شده و دو دانشمند انگلیسی مذکور این نظریه را از کتاب ایشان به نام تبیین جهان و انسان ( که در سال 1372 چاپ و منتشرنموده و چهار نسخه از آن را چهار سال قبل از انتشار این خبر برای دانشگاه کمبریج و برخی دانشگاه های دیگر اروپایی ارسال کرده ) اقتباس نموده اند.

استاد مرتضی رضوی در همان نامه ضمن گلایه از دو دانشمند مذکور ، که عین الفاظ کتاب ایشان را به کار برده اند بدون آنکه نامی از ایشان ذکر شود ، پیش بینی نموده بودند که دو اصل مهم دیگر این نظریه را از کتاب « تبیین جهان و انسان » رفته رفته توضیح خواهند داد و یک تئوری تمام عیار ارائه خواهند نمود .

اکنون با گذشت چند سال از انتشار و ارائه نظریه مذکور ، پیش بینی استاد مرتضی رضوی تحقق می پذیرد و نه تنها آن دو اصل مهم تحت عنوان « آیا جهان زائیده یک جهان قبلی است » بلکه در روند تدریجی و فرسایشی کل محتوای کتاب و تمامی نظریات علمی که از منبع پر فیض قرآن و احادیث اهلبیت عصمت و طهارت علیه السلام استخراج گردیده است از سوی پژوهشگران و اندیشمندان دانشگاه کمبریج و دیگر آکادمی های نجوم و کیهانشناسی و فیزیک نظری در کشورهای غربی به سرقت می رود.
۰۵ خرداد ۸۷ ، ۰۷:۱۹ گالاکسی آی آر
سلام وبلاگتون سر شار از مطالبیه که انسان تو تموم زندگیش دنبالشون میگرده
ما به شما ژیشنهاد تبادل لینک میدیم ما لینک میکنیم به امید اینکه شما هم لینک کنید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی