نجوم اسلامی

نگریستن در ملکوت سماوات و ارض

نجوم اسلامی

نگریستن در ملکوت سماوات و ارض

آخرین نظرات
يكشنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۸۴، ۰۳:۱۷ ق.ظ

فصل جدید همکاری

بعد از تماس آقای دکتر قنبری با ریاست محترم مرکز و با توجه به برخورد هایی که با اعلام آمادگی اولیه مرکز  شده بود در نشستی موضوع تعامل مرکز مورد بررسی قرار گرفت و به توصیه ریاست مرکز قرار بر این شد که همکاری کاملا حقوقی باشد.

 حدود یک ماه پس از تماس آقای دکتر قنبری با ریاست محترم مرکز ، آقای دکتر نصیری طی تماسی با اینجانب اعلام نمود ند که قصد داریم برای بررسی وضعیت منطقه با گروه مکان یابی سفری به منطقه داشته باشیم .

ایشان هدف از تماسشان را آماده سازی و در اختیار قرار دادن بعضی تجهیزات و امکان اسکان برای گروه عنوان نمود.

به ایشان اعلام شد که که این درخواست را به صورت کتبی به ریاست مرکز ارسال نمایند.

که ایشان نیز نامه ی زیر را توسط نمابر به مرکز ارسال نمودند.

 

حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای نجف

ریاست محترم مرکز مطالعات و پژوهش های فلکی نجومی

 

با سلام و احترام

به استحضار میرسانم خوشبختانه در پی چهار سال مطالعات هواشناسی و ژئوفیزیکی منطقه قم به عنوان یکی از چهار محل کاندید برای احداث رصد خانه ملی ایران انتخاب شده است. این طرح ملی در اسفند ماه سال گذشته به تصویب نهایی دولت جمهوری اسلامی رسیده است. در حال حاضر کمیته مکان یابی رصد خانه اندازه گیری پارامتر دید را برای چهار منطقه کرمان کاشان جنوب خراسان و قم پیگیری می کند کمیته مکان یابی روزهای 21 الی 23 مرداد ماه را برای بررسی منطقه قم در نظر گرفته است و در این مورد معاون محترم پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فن آوری با استاندار قم مکاتبات لازم را انجام داده است لذا از جنابعالی که در آن خطه فعالیتهای ارزشمند در حیطه نجوم انجام میدهید خواهشمندم در این ارتباط به نحو مقتضی همکاری فرمایید .

وسایل اندازه گیری و تجهیزات مربوطه از زنجان آورده خواخد شد . لطفا در خصوص برخی لوازم از قبیل مولد برق – نقشه های محل – یک دستگاه خودرو پاترول و یا نظیر آن – یک نفر راهنما و آشنا به منطقه و اسکان 5 نفر مهمان – کمیته مکان یابی را مساعدت فرمایید.

 

باتشکر و امتنان

دکتر سعد الله نصیری قیداری

رئیس انجمن نجوم ایران و عضو شورای راهبری رصد خانه ملی ایران

 

۸۴/۱۱/۳۰
سیدرضا اصفهانی