نجوم اسلامی

نگریستن در ملکوت سماوات و ارض

نجوم اسلامی

نگریستن در ملکوت سماوات و ارض

آخرین نظرات

در سال ۱۳۸۲ در طی دوره اندازه گیری ضریب کدورت جوی در هر منطقه رصدی و روشنایی آسمان و وضعیت دید(seeing) در مرکز مطالعات و پژوهش های فلکی ـ نجومی از طریق مدرس دوره مطلع گشتیم طرح احداث رصد خانه ملی ایران در حال شکل گیری و منطقه مرکزی ایران شامل استانهای اصفهان و قم از  اولویت بیشتری برای احداث می باشند.

به ریاست مرکز پیشنهاد شد که شرکت کنندگان در دوره توانایی شرکت در این پروژه را دارند و با توجه به اینکه در این مناطق سازمان حرفه ای در ارتباط با نجوم وجود ندارد  اولویت با دانش جویان مرکز است که در این طرح شرکت نمایند.

ایشان طی نامه ای در تا ریخ ۱۱/۹/۱۳۸۲ به شماره ۷۱۲/د/۸۲  به جناب آقای مهندس امین منصور دبیر محترم شورای تحقیقات و فن آوری وزارت علوم چنین نوشتند :

احتراما پیرو مذاکره حضوری به استحضار میرساند گروه رصد گران این مرکز زیر نظر جناب آقای دکتر محمد تقی میر ترابی آمادگی دارد تا در طرح مکان یابی رصد خانه ملی ایران در منطقه قم و کاشان به صورت علمی و عملی مشارکت نماید .

لازم است به اطلاع جناب عالی برساند هم اکنون گروه مذکور در حال گذراندن دوره تخصصی می باشند که تا هفته اول شهریور ادامه خواهد داشت . ضمنا تجهیزات رصدی مرکز عبارت است از:

رصد خانه آموزشی به قطر پنج متر که مجهز به یک دستگاه تلسکوپ بازتابی ۱۰ اینچ یک دستگاه تلسکوپ کاسگرین ۸ اینچ دارای سامانه الکترو نیکی جستجوی آسمان و یک دستگاه دوربین ویدیویی (ccd)

انشاالله با عنایت و مساعدت حضرتعالی هرچه سریعتر عملیات اجرایی طرح مذکور در منطقه مرکزی ایران آغاز گردد.

با تشکر فراوان

ریاست مرکز

ادامه دارد...

۸۴/۰۹/۱۹
سیدرضا اصفهانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی