نجوم اسلامی

نگریستن در ملکوت سماوات و ارض

نجوم اسلامی

نگریستن در ملکوت سماوات و ارض

آخرین نظرات
پنجشنبه, ۱۷ آذر ۱۳۸۴، ۰۹:۵۹ ب.ظ

این هم مثل قبلی!؟!؟

بسم الله الرحمن الرحیم

 

افوض امری الی الله انّ الله بصیر بالعباد

 

در طول چند هفته اخیر ، پخش خبر تعطیلی پایگاه اطلاع رسانی کمان آسمانی واکنشهای متفاوتی را در بین علاقمندان به رویت هلال در پی داشت. در طی این مدت با همکاران محترم در خصوص لزوم توقف فعالیت کمان آسمانی گفتگوهای فراوانی داشتم. تاکید مکرر دوستان و همکاران محترم در خصوص انصراف از تصمیمی که اتخاذ کرده بودم مرا واداشت که بارها در این باره تفکر کنم اما نتیجه این تفکرات بنده را بر سر جای اول بازمی گرداند. برای آگاهی آنانی که این تصمیم را ناشی از اختلاف نظر بنده و جناب آقای قاضی میر سعید تعبیر کرده اند باید عرض کنم که اخیرا" بین بنده و جناب قاضی میر سعید چند مکاتبه در باره سازماندهی رویت هلال در ایران و آغاز بکار کمان آسمانی رد و بدل شده است و دو گفتگوی طولانی ( حضوری و تلفنی ) هم داشته ایم. هر دوی ما به همراه سایر همکاران ، دغدغه ای جز نظم بخشیدن به رصد هلال ماه در کشورو اعتلای نام ایران در عرصه بین المللی نداریم. ممکن است اختلاف سلیقه هایی در این رابطه وجود داشته باشد ، اما این اختلاف سلیقه ها هرگز دلیل اصلی تعطیلی کمان آسمانی نبوده است. اعتقاد همه همکاران این است که میتوان با تداوم گفتگوها برخی مشکلات کنونی را حل کرده و به وحدت نظر رسید.

بنده اطلاعیه پایان فعالیت کمان آسمانی را آماده کرده بودم. برای اینکه همه ی همکاران محترم مطلع باشند که دلیل اتخاذ تصمیم تعطیلی کمان آسمانی ارتباطی با سوتفاهمات اخیر نداشته است ، متن اطلاعیه را در اینجا قرار میدهم. اکنون با پیش کشیدن آبروی خویش و در پاسخ به فرمایشات اساتید و همکاران محترم ، بار دیگر فعالیت کمان آسمانی را پی میگیرم اما لازم است نکاتی را به استحضار همکاران محترم برساند :

1-     تک صدا بودن کمان آسمانی ، پیشرفت و توسعه دانش رویت هلال در ایران را کند میکند. بی تردید هر گونه تلاش همکاران محترم در زمینه راه اندازی پایگاه های اطلاع رسانی رویت هلال ( به ویژه اطلاع رسانی شهری و استانی ) قویا" از سوی کمان آسمانی مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

2-     بروز مسائل اخیر ، لزوم سازماندهی رویت هلال در ایران و ایجاد تشکیلات متناسب برای این موضوع را به اثبات رساند. هم اکنون برنامه هایی در این باره در حال پیگیری است. همفکری و حضور تمامی همکاران محترم ، ضامن موفقیت این سازماندهی خواهد بود.

3-     مادامی که سازماندهی و تشکیلات هماهنگ کننده رویت هلال در ایران شکل نگرفته باشد ، کمان آسمانی به فعالیت خود ادامه خواهد داد. پس از آغاز کار این تشکل ، در صورتی که تصمیم گرفته شود اطلاع رسانی رویت هلال از طریق دیگری صورت پذیرد ، کمان آسمانی آماده همکاری در این زمینه خواهد بود.

4-     کمان آسمانی مطابق روال همیشگی خود ، ضمن حفظ شئونات اخلاقی و احترام رصدگران محترم ، نقد هر رصد و گزارشی را حق مسلم همکاران دانسته و از حضور فرد فرد رصدگران هلال در این باره استقبال میکند. ما اعتقاد داریم که رصدگران و همکاران محترمی که رصدهای مهم و بزرگی انجام میدهند باید خود را برای پاسخگویی به پرسشهای منطقی رصدگران دیگر آماده و مهیا کنند.

 

علیه توکلت و علیه فلیتوکل المتوکلون

با احترام

علیرضا بوژمهرانی

5 آبان 1384

 

۸۴/۰۹/۱۷
سیدرضا اصفهانی

نظرات (۱)

۰۵ مرداد ۸۵ ، ۰۹:۱۵ شهره انجم شعاع
سلام من یه کرمانیم وباید بگم از 6 سالگی عاشق نجومم اما چی بگم از امکاناتی که اصلا وجود نداره جالبه بچه های پایتخت همونا که ابرازه علاقه شدید می کنن همیشه همه امکانات براشون حاضرو آماده است واگریه بار به مشکلاتی که ما روزانه داریم بهش بر می خوریم بر بخورند عشق وعاشقی هم یادشون می ره در کرمان کل چیزی که شاید بشه اسم نجوم بهش گذاشت یه اتاق3×4 که هیچ فعالیتی نداره
منم که الان دو ساله بطور مستمر نجوم می خونم تمام کتابهای سخت نجومی را خودم خوندم در حالیکه بچه های شهرهای دیگه کلی کلاس می رن وجالبتر اینکه جلسه المپیاد در یکی از شلوغترین و بدترین مدارس شهر برگزار شد و با کاراشون حسابی وقت ما رو گرفتن وپاسخنامه رو دیر دادن و به اندازه 5 دقیقه به من وقت ندادن تاپاسخ سوالای تشریحی که حلشون کرده بودم وارد پاسخ نامه کنم ومن اصلا فکرشم نمی کردم که مرحله اولم قبول نشم
این ضربه سنگین بماند والتماس هایی که کردم تا ما رو رصد ببرند هم همین طور آخرین رصدی که بردن تیر1384 بود بارش های شهابی رو هم باخانواده می رفتیم
و مسئولان به جای حل مشکل سنگ جلوی پامون می ذارن آخه کجای دنیا دیدید100کیلومترو اینهمه تفاوت

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی